SELÜLİT TEDAVİLERİ Geri Dön
Selülit Nedir? Selülit, hormonal ve dolaşım bozukluğundan kaynaklanan bir genel dengesizliğin sonucudur ki, bunun sonuçlarından biri de suyun lokal olarak konnektif dokuda (cildin metabolizma alışverişlerinin yapıldığı canlı tabakası) toplanmasıdır.
Selülitin Oluşum Mekanizması Kadında hormonal dengesizlik; östrojen grubu follükülin hormonu artması sonucu meydana gelir. Ergenlik, gebelik, premenapoz selülite özellikle zemin hazırlar.
Selülit oluşumunda etkili faktörler: Medikal düzensizlikler: Sindirim (kabızlık..), dolaşım, jinekolojik sorunlar , Anatomik düzensizlikler: Düz taban (bilek ve bacaklarda oluşur. Doğuştan yatkınlık, hareketsizlik, çok ayakta durmak, kadın olmak, şişmanlık, aşırı ve hızlı yağlanma, dolaşım sorunu olmak sellülit için hazırlayıcı faktör
Selülitten Nasıl Korunulur? Kilonuzu koruyun. Günde 1500 kalori alın.Çok hareket edin, örneğin jogging yapın, bisiklete binin, yüzün, jimnastik yapın.Ayrıca vitamin ve mineral alın.
Selülit Bir Hastalık mıdır? Evet, selülit bir hastalık olup tıptaki adı Hidrolipodistrofidir. SELLÜLİT = DERMATO-MYO-LİPO-SKLEROZİS ( DMLS ) MİKRO VE MAKRONODÜLLER YARATABİLEN BİR DOLAŞIM SORUNUDUR.
Selülit Nelerden Oluşur? Konnektif doku içine hapsolmuş yağ hücreleri birikintileri. Bu bölgesel yağ birikimi, cildin hareketliliğinin azalması ve kalınlığının artmasıyla kendini gösterir. Elle dokunulduğunda cilt pütürlü, sertleşmiş ve muntazam olmayan bir görüntü verir.
Selülitin Nedenleri Nedir? Hormonal nedenler: Hiper folikülin, yani kadınlarda yumurtalardan salgılanan folikülin hormonunun artışı. Bu hormon, dokularda su tutma özelliği nedeniyle selülit`e zemin hazırlar. Sellülitte travma sonrası yağlanmada etkin faktörlerdendir.
Selülit Kaç Aşamada Gelişir? Selülit dört aşamada gelişir. Bu aşamalar selülitin evrelerini belirler.Grade I: selülitin birinci aşaması dolaşım bozukluğudur, damarlardan çıkan su dokulara dolar. Dokular acılı ve duyarlıdırlar.
Selülitte Nasıl Bir Beslenme Rejimi Uygulanmalıdır? Rejimin, su açısından zengin, tuz açısından zayıf olması gerekir. Selülit tedavisinde tuzu asgari düzeye indirmek gerekir.. Detoks beslenme kürleri ve bol hareket ile beraber sellülit mezoterapisi ve dolaşımı düzelten bölgesel terapiler ve yağ kırma terapileri bu kürlerle beraber uygulanmalıdır.
Selülit Hangi Yöntemlerle Teşhis Edilir? Termografi: Vücutta kan dolaşımının normal olduğu bölgelerde vücut ısısı da normal olur. Dolaşım bozukluğu olan yerlerde kanlanma azalacağı için, bu bölgeler vücudun normal ısısından daha soğuk olur.
Kişi Selülitli mi Doğar? Hayır, kişi selülitli doğmaz. Ne bebek, ne de çocuklarda selülit olur. Selülit gerçek olarak erişkinlik döneminde ortaya çıkar. Ancak selülitte kalıtım önemli rol oynar.
Hamilelik Selülite Uygun Ortamı Hazırlar mı? Vakaların çoğunda hamilelik gerçekten selülitin belirmesine neden olur. Çünkü doğumdan önce ve doğumdan sonra meydana gelen hormonal değişimler, gerçek bir dengesizliğe neden olur.
Menopoz Dönemi Şişmanlama Dönemi midir? Menopoz döneminde özellikle kiloda fazlalığa doğru belirli bir eğilim olur. Ayrıca hormonal dengesizlik, vücudun su tutması ve selülit görülür.
Spor Selüliti Tedavi Eder mi? Hayır. Sert sporlar, vücudun belirli bir kısmını çalıştıran ve düzensiz yapılan sporlar hiçbir işe yaramaz. Selülite karşı en etkili spor tempolu yürüyüş ve yüzmedir.
Selülit Çok Olduğunda Tedavisi Daha mı Zordur? Hayır. Tedavi daha uzun sürer, ama daha güç olmaz. Yöntem her zaman aynı olup esas zor olan, hastaya kendini sevmeyi öğretmek, harekete geçirmek ve mücadele bilinci kazandırmaktır.
Erkeklerde Niye Selülit Olmaz? Erkeklerde selülit olmamasının en önemli nedeni onlarda başka hormonların, özellikle de yağlı hücre oluşumunda hiçbir etkisi olmayan erkeklik hormonunun bulunmasıdır.
Selülit Büyüme Çağında Tedavi Edilmeli midir? Selülit, genellikle büyüme çağında ortaya çıkar. Psikolojik bir sorundan kaynaklanan bir oburluğun sonucu olmadığı halde 14-15 yaşlarında selülit oluşması, hormonal bir düzensizliğin işaretidir.
Sık Sık Kilo Alıp Vermekten Niye Kaçınmalıyız? Bazı kimseler sürekli kendilerini kısıtlamaktansa, çok kötü bir görünüş alıncaya kadar yiyip şişmanlar, sonra da bu kilolarını çok hızlı bir şekilde vermeye çalışırlar.
Günde ne kadar Su İçilmeli? Toksinleri ve zararlı maddeleri vücuttan atmak için, (kilo X 30) hesabı yapılarak günlük içilmesi gereken su miktarı hesaplanır.
Selülitte Uygulanan Mezoterapi Yöntemlerinde Hedeflenen Amaç Nedir? Tedavinin asıl amacı selülit`i oluşturan süreci tersine çevirmek ve yağ hücreleri düzeyinde lipolizi tekrar harekete geçirmektir.