AĞRI TEDAVİLERİ Geri Dön
AĞRI NEDİR? Ağrı; IASP (Uluslararası Ağrı Teşkilatı) tanımına göre olası doku ya da hücre hasarı varlığında kişisel deneyim ve duygusal süreçleri de içeren bir durumdur. Ağrı vücutta yaşanan sorunun çok önemli bir “alarm”ıdır. Bu nedenle tanısı konmamış bir ağrının tedavisi yapılamaz.
AĞRI NASIL OLUŞUR? AĞRI AŞAMALARI NOSİSEPSİYON: Olası doku hasarı sonucu oluşan ağrının algılanması için geçen karmaşık biyokimyasal ve elektriksel süreçlerin tümüdür. Nosisepsiyon süreci 4 aşamadır.
AĞRI SINIFLAMASI Ağrı; nörofizyolojik, süre, etyoloji ve bölgesine göre sınıflandırılabilir.
Tedavi edilebilir AĞRI SENDROM'lu Hastalıklar Girişimsel yöntemler; tetik nokta lazer terapi, Akupunktur, Ozonterapi ve Ağrı mezoterapisi ve birçok mikroperfüzyon cihazı ile çalışılır.
"AĞRI" TEDAVİLERİNDE AMAÇ NEDİR? Ağrı tedavilerinde ana amaç ağrıyı gidermektir. Ağrıyı gidermek için, lokal hasar ve ödemi gidermek, oksijenlendirmek,beyne ağrı iletim blokajı,,sinir onarımı gibi birçok amacı vardır.
Ağrı Tedavilerinde YAKLAŞIM ne olmalıdır? 4 erişkinden 3'ü kronik (iyileşmeyen) enflamatuar (enfeksiyonsuz iltibhabi) bir hastalığa sahiptir. AYNI NEDEN AYNI SOUNUCU ÜRETİR. Kronik hastalıklar milyonlarca ilaç tüketimine neden olurlar. STATÜKOCU HEKİMLİK NEDENE DEĞİL SONUCA YÖNELİKTİR.
Ağrı ÇEŞİTLERİ nelerdir? AKUT-KRONİK:BAŞ-BOYUN-YÜZ AĞRILARI, MİGREN, BEL - BACAK, KOL - OMUZ AĞRILARI,ı; NEVRALJİLER, .KAS İSKELET SİSTEM AĞRILARI,, MYOFACİAL AĞRILAR, NÖROPATİK AĞRILAR, SİNİR SİSTEM AĞRILARI, DOKU HARABİYET AĞRILARI, DAMAR KAYNAKLI AĞRILAR, AMELİYAT SONRASI GEÇMEYEN AĞRILAR, CERRAHİ GEREKTİREN AĞRILAR
BAŞ AĞRILARI nasıl sınıflandırılır? Baş ağrıları akut ya da kronik olabilir. Kronik başağrılarında migren, gerilim baş ağrıları, küme başağrıları, boyundan kaynaklı başağrıları en sıktır.
TETİK NOKTA (TRIGGER POINT) NEDİR? MYOFACİAL AĞRI SENDROMu VE TETİK NOKTA OLUŞUMU: Artmış kas straini → Kasın lokalize bölgesindeki doku paterni ↓ Sarkoplazmik retikumumda yırtıklar ↓ Serbest kalsiyum iyonları ↓ Artmış kalsiyum iyonları ← ←←←←←←← Devamlı kontraksiyon Serbest kalsiyum iyonları ve ATP’nin kas liflerinde devamlı kontrak
BOYUN AĞRILARI neden olur:? Boyun; baş ve vücut arasında ara bağlantı noktasıdır. Omurganın boyun bölümü 7 vertebra (omur) dan oluşur. Omurilikten çıkan 8 sinir, hareket ve duyu ile ilgili iletileri (ağrı dahil) baş ile omuz, göğüs kafesi ve kollar arasında getirip götürür. Kalp ile baş arasında kan taşıyan 4 ana atardamar da
OMUZ - KOL ağrıları neden olur:? Omuz ağrılarında donmuş omuz hastalığı, rotator cuff problemleri, tendon ve kapsül sorunları ön plandadır.
BEL AĞRILARI niçin önemlidir? Toplumlarda işlevsel yetmezlik ve sakatlıkların en önemli nedenlerindendir..Bel fıtıkları en sık rastlanılan hastalıklardandır. Algolojide 1. sıradadır.
NÖROPATİK AĞRILAR ve NEVRALJİLER Nasıl ağrılardır? Sinir hasarlarına bağlı ağrılardır. Travma, Diabet ya da Mikrobik nedenle başlayabilirler.Sistemik bir hastalığın belirtisi de olabilecekleri gibi herhangi bir neden de bulunmayabilir.
Kanser ağrılarının tedavisinde neler önerilir? Kanser ağrıları; kansein tipinei evresine, yerleşim yerine ve hastanın ağrı eşiğine göre değişen nitelik ve nicelik özellikleri gösterir.
KRONİK AĞRI NE GİBİ SONUÇLAR DOĞURUR? Kronik ağrı çeken hastaların sinirlilik, endişe, depresyon, uykusuzluk, kilo alma, osteoporoz, el ayak üşümesi, terleme, kabızlık, kronik yorgunluk, cinsel isteksizlik gibi şikayetleri olabilir.