PRP Geri Dön
PRP, “Platalet Rich Plasma- platelet yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması” adı verilen tedavi yönteminin kısaltılmış ismidir. Platalet diğer adıyla trombosit denen hücreler saldıkları “BÜYÜME FAKTÖRLERİ= GF”  nedeniyle hasarlı dokuda onarım sağlarlar.  Ne kadar çok Platelet toplanabilirse yani PRP platalet açısından ne kadar zenginse yara iyileşmesi o kadar iyi olur.
Platalet MEGAKARYOSİTLERİN STOPLAZMİK  FRAGMANTASYONUDUR. (1, 2)
Yani platalet denilen hücreler megakaryosit denen kök hücrelerden orijin (köken) alırlar.

PRP nedir? PRP, “Platalet Rich Plasma- platelet yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması” adı verilen tedavi yönteminin kısaltılmış ismidir. Platalet diğer adıyla trombosit denen hücreler saldıkları “BÜYÜME FAKTÖRLERİ= GF” nedeniyle hasarlı dokuda onarım sağlarlar.
PRP’ nin Kullanım Alanları: PRP yaklaşık 30 yıldır kullanılmaktadır. İlk olarak 1987’de Ferrari ve arkadaşları tarafından açık kalp ameliyatlarını takiben homolog kan ürünlerinin transfüzyonunu azaltmak amacıyla kullanılmıştır .
PRP uygulamasında amaç nedir? Cilt yaşlanması UV, yaşlılık, hastalıklar, kötü beslenme, stres, sigara, alkol kullanımıyla olabilir. PRP tedavisi içindeki Growth Faktörler (GF) ile etkisini gösterir. GF hasarlı dokuyu onarır.
PRP uygulaması nasıl etki gösterir? PRP içerdiği büyüme faktörleri ile bir onarım süreci başlatır. Onarılan doku daha genç ve parlak hale gelir. Derideki bir hasarı en etkili, en hızlı ve en doğal biçimde onarabilecek olan yapı, yine derinin ait olduğu bütünün bir parçasıdır.
PRP uygulaması bir tür kök hücre tedavisi midir? Kök hücre tedavisi veya hücresel tedavi, bir yaralanma veya hastalığı tedavi etmek amacıyla, hasar görmüş olan bir organa yeni hücrelerin tanıtılması anlamına gelmektedir.
PRP hangi yöntemlerle kombine edilebilir? PRP kozmetik dermatolojide mezoterapi, dolgu, peeling, lazer tedavileri, Fraksilazer, dermapen, dermaroller gibi yöntemlerle ve ozonterapi kombine edilebilir. Ağrı tedavilerinde PRP ozonla birlikte iyi bir kombinasyon yaratır.
Pratikte PRP uygulaması nasıl yapılır? Uygulamanın yapılacağı kişiden 2 ya da 4 tüp (20-40 ml) kan alınır, santrifüj cihazı aracılığıyla plateletleri ayrıştırılır. Ayrıştırılan plateletler kitteki tüpün içerisinde birikir ve PRP denilen kan ürünü ortaya çıkar.
PRP'nin mutlaka enjekte edilmesi mi gerekir? PRP mezoterapi ya da dolgu yöntemiyle deriye verilebildiği gibi, dermapen veya dermaroller gibi işlemlerle kombine edilip iğnesiz mezoterapi cihazıyla beraber de uygulanabilir.
Uygulanacak PRP' nin belli bir dozu var mıdır? Ne kadarına ihtiyaç duyulur? Ne kadarı uygulanır? Burada doz aşımı gibi bir problem yoktur. Elde edilen PRP' nin tamamı kullanılabilir. Genelde bir mezoterapi kiti ile toplam 1-2 cc PRP elde edilebilir. Bu da yüz - boyun, dekolte bölgesi, kolların dışı, bacakların iç kısmı gibi alanlara tedavi uygulamak için yeterlidir.
PRP uygulamasında olumlu etki ne zaman görülür? Uygulamadan hemen sonra ciltte sağlıklı bir parlaklık ortaya çıkar. Daha sonra bu parlak görünümde biraz gerileme olur, ancak 3 ya da 4 uygulamadan sonra (yani 1 kür uygulandıktan sonra) kalıcı bir etki belirgin hale gelir.
PRP uygulamasının en önemli avantajı nedir? Sağlanan gençleştirici etkinin, dolgu ve benzeri uygulamalarda elde edilen etkilerden farklı olarak, sadece belirli alanlara yoğunlaşmış olmaması, derinin daha büyük bir bölümüne yayılması ve daha kalıcı olmasıdır.
Bu uygulamada istenmeyen etkiler söz konusu mudur? Hastaya kendi kanından üretilen bir materyal (PRP) verilmektedir. Yapılan işlem basitçe yara iyileşmesi sürecini başlatmak ve hızlandırmaktır. İstenmeyen bir etki ile karşılaşma olasılığı oldukça düşüktür.
PRP uygulamasından beklentiler neler olmalıdır? Kozmetik amaçlı PRP uygulaması birçok beklentiyi karşılayacak üstün özelliklere sahiptir. • REVASKÜLARİZASYON (yeniden damarlanma) sağlar • EPİTELİZASYON (tazelenmiş cilt) sağlar. • İçerdiği az miktar lökosit ve salgıladığı lökosit sinyal proteinleriyle immün yanıta katkıda bulunur.
Maske de mezoterapi yöntemi kadar gençleştirici bir etki sağlar mı? Sağlar. Çünkü dolgu ya da mezoterapi yolu ile uygulanan PRP kolaylık sağlamak açısından kağıt bir maskeye emdirilerek de uygulanmaktadır, deriye ne yolla verilirse verilsin etkisini gösterecektir.